Konu Dışı
İptal Edildi.
Rollerde değişiklikler var.
Eğer katılım fazla olursa aktif olacağına emin olduğum kişilere öncelik vereceğim.
<<Hikaye>>
Yabaniler köylüleri kandırmayı ne kadar çabuk başardıklarını görünce diğer köylere de gözlerini diktiler. Daha çok kan, daha çok vahşet. İstedikleri tek şey buydu.
Köylüler ise kendilerini ve ailelerini korumak istiyorlardı sadece. Fakat bu, oturdukları yerden yapabilecekleri bir iş değildi.
Fakat duyduğu her ölüm haberi, kendisininin köylülerden nefret etmesine sebep olan biri daha vardı. Nasıl oluyordu da köylüler, falcılarını, okçularını, savaşçılarını hiç tereddüt etmeden linç edebiliyordu?
Yabaniler kadar köylüler de tehditti kendisi için.
<<Basit Konsept>>
MangaTürk Linç Oyunu, mantık, ikna yeteneği, yalan ve kandırmaca üzerine kurulu bir oyundur.
Her oyuncuya oyunun başında bir rol verilir. Köylüler, Yabaniler ya da Tarafsızlar tarafında bir rolünüz olur.
Her gün köylüler toplanıp konuşarak ve diğerlerinin hareketlerini izleyerek o gün linç edilmesini istedikleri kişi için oy kullanırlar. En çok oya sahip oyuncu o günün sonunda linç edilir.
Her gece ise yabaniler kendi aralarında toplanarak, birini yemek üzere oy kullanırlar. Gece sona erdiğinde, yabaniler aralarında toplanıp en çok oyu alan oyuncuyu yerler.
Köylüler; tarafsızlar ve yabaniler yok edilince oyunu kazanırlar.
Yabaniler; köylülerden daha fazla sayıya ulaştıkları anda oyunu kazanırlar.
Tarafsızların kazanma koşulları ileride açıklanacaktır.
Üç tarafın da özel yeteneklere sahip kahramanları vardır. Bu roller aşağıda ayrıntılı olarak açıklanacaktır.
<<Roller ve Özel Yetenekleri>>
Bu rollerden birine random.org üzerinde yapılan rasgele seçim ile yerleştirilirsiniz.
<<Köylü tarafı>>
1. Köylüler (3) Linç: Gündüzleri aktif
Her gündüz bir kişiyi linç etmek için oy kullanırlar.
2. İkizler (2) Güven: Sürekli aktif
Gündüzleri köylüdürler.
İkizler birbirlerini tanımaktadırlar.
3. Savaşçı (1) Dayanıklılık: Sürekli Aktif
Gündüzleri köylüdür.
Ölmesi için 3 yara alması gerekir.
4. Sihirbaz (1) Yer Değiştirme: Geceleri Aktif
Gündüzleri köylüdür.
Her gece bir kişinin üzerine yer değiştirme büyüsü kullanır.
Büyüyü kullandığında kendine gelen aktiviteler o kişiyi, o kişiye gelecek aktiviteler ise kendisini hedef alır.
5. Falcı (1) Gerçeğin Gözü: Geceleri aktif
Gündüzleri köylüdür.
Her gece bir kişi üzerine gerçeğin gözü büyüsünü hedefler.
Gece bitince, hedefinin tarafını öğrenir.
6. Rahip (1) Kalkan: Geceleri aktif
Gündüzleri köylüdür.
Her gece bir kişi üzerinde kalkan yeteneğini kullanır.
Kalkana sahip bir kişi, gece boyunca her türlü yaralanmalardan ve ölümden korunur.
Kalkanı kendisi üzerine kullanamaz.
Koruduğu kişiyi yabaniler yemeye çalışırsa "Kimse yenilemedi" yazar. İsim verilmez.
7. Nişancı (1) Nişancılık: Gece aktif
Gündüzleri köylüdür.
Gece bir kişi üzerine nişancılık yeteneğini hedefleyebilir.
Hedeflediği kişi direk ölür.
Bu yeteneği oyun boyunca sadece bir kere kullanabilir.
8. Okçu (1) Atış: Geceleri aktif
Gündüzleri köylüdür.
Her gece bir kişi üzerine atış yapar.
Atış yaptığı kişi yaralanır, eğer kişi yaralıysa ölür.
9. Hırsız (1) Gizlenme: Geceleri aktif
Gündüzleri köylüdür.
Her gece gizlenme yeteneğini kullanır.
Geceleri hedef olamaz.
Yabaniler hırsızı hedef alırsa "Kimse yenilemedi." yazar. İsim verilmez.
10. Işığın Muhafızı (1) Işık: Gündüz aktif
Gündüzleri köylüdür.
Herhangi bir gün saf ışık yeteneğini kullanır.
Işık yeteneği bir geceyi engeller. Ertesi güne geçilir.
Tek seferlik.
11. Mecusi (1) Kopyalama: Geceleri aktif
Gündüzleri köylüdür.
Büyüsünü kullandıktan sonra, o tarafa ait yapılan en son aktiviteyi (oy kullanımı, yeme oyu, herhangi bir özel yetenek) kopyalar.
Kopyaladığı büyü ertesi gün aktif olacaktır. (örneğin; büyüyü kullandığı tarafta en son oy kullanıldıysa, ertesi günden itibaren oyları ikilik sayılacaktır)
Kopyalama büyüsünü tekrar kullandığı anda, önceki kopyaladığı büyüyü kaybeder.
Büyüsü kopyalanan kişi bundan etkilenmez.
<<Yabaniler tarafı>>
12. Kara Büyücü (1) Gözlem: Geceleri aktif
Gündüzleri köylüdür.
Geceleri birini yemek için oy kullanır.
Her gece birinin üzerinde gözlem yeteneğini kullanır.
Kara büyücü gecenin sonunda gözlem yeteneğini kullandığı kişinin rolünü öğrenir.
13. Ölümsüz (1) Reankarnasyon: Sürekli aktif
Gündüzleri köylüdür.
Geceleri birini yemek için oy kullanır.
Öldüğü zaman reankarnasyon yeteneği aktif hale gelir.
Sıradaki gece boyunca ölü kalır ve ertesi gün tekrar doğar.
Bu yeteneği oyun boyunca sadece bir kere kullanır.
14. Kasap (1) Yok Etme: Geceleri aktif
Gündüzleri köylüdür.
Her gece birini yemek için oy kullanır.
Kasap yedikleri kişiyi yoketme özelliğini kullanabilir.
Bu özelliği kullandığıda yabaniler dışında kimse cesedin rolünü öğrenemez.
Bu özellik oyun boyunca sadece bir kere kullanılır.
15. Cadı (1) Ölüm Laneti: Gündüzleri aktif
Gündüzleri köylüdür.
Geceleri birini yemek için oy kullanır.
Eğer linç edilerek öldürülürse, ölüm laneti aktif olur.
Ölüm laneti hedeflendiği kişiyi direkt öldürür.
Linç edilmeden önce laneti bir kişi üzerinde hedeflemesi gerekmektedir, aksi takdirde lanet geçersiz sayılır.
16. Büyücü (1) Koruma: Geceleri aktif
Gündüzleri köylüdür.
Geceleri birini yemek için oy kullanır.
Her gece bir kişinin üzerine koruma büyüsü yapar.
Koruma büyüsü yapılan kişi herhangi bir yaralanma ve ölümden korunur.
<<Tarafsız>>
17. Suikastçi (1) Gizlenme ve Saldırma: Geceleri aktif
Gündüzleri köylüdür.
Geceleri bir kişinin yanında gizlenir.
Gece sonunda gizlendiği kişiye saldırır.
Saldırdığı kişiyi yaralar, eğer kişi yaralıysa öldürür.
Gizlenme yeteneği ile geceleri hedef olamaz.
Son 2 kişiden biriyse oyunu kazanır. (Son kişi kalmasına gerek yok) Bu kişi hırsızsa berabere.
Herkes ölürse oyunu kazanır. Kendi ölü olsa bile.
Yabaniler suikastçiyi hedef alırsa "Kimse yenilemedi" yazar. İsim verilmez.
Linç edildiğinde hırsız hariç herkesi yaralar.
<<Oylama ve Yetenek Kullanımı>>
1) Her türlü aksiyonunuzu zamanı gelmeden önce değiştirebilirsiniz. Örneğin, linç işlemi günün sonunda yapılır. Gün bitene kadar kullandığınız bir oyu istediğiniz şekilde değiştirebilirsiniz. En son kullandığınız oy sayılacaktır.
2) Hiçbir aksiyonu kullanmak zorunda değilsiniz. Ayırca her aksiyon için 'Kimse' geçerli bir hedeftir. Örneğin yeşil fontta kimse yazdığınızda kimsenin linç edilmemesi için oy verirsiniz.
3) Linç için oy kullanmak şöyle yapılır; Linç etmek istediğiniz kişinin tam ismini yeşil fontla yazmanız yeterlidir. Yeşil font kullanmazsanız, boş oy kullanmış sayılacaksınız.
4) Hem yeşil font hem de kalın font kullanırsanız, acil linç çağrısında bulunmuş sayılırsınız. Oyuncuların yarısı aynı kişiye acil linç çağrısında bulunursa, o gün döngüsü 24 saat sürer. Acil linç oyları değiştirilemez.
5) Gece aksiyonları için bana PM göndermeniz gereklidir.
Örneğin falcı için; "Simita üzerinde gerçeğin gözünü kullanmak istiyorum."
<<Katılım ve Genel Bilgiler>>
Oyuna katılmak için, bu konuya isteğinizi açıkca belirten bir mesaj göndermelisiniz.
Oyun katılım fazı bittikten sonra 1. günden itibaren RP başlığında devam edecektir.
Oyun 20 saat gündüz, 2 saat gün batımı ve 2 saat gece şeklinde olan bir döngü ile oynanır.
İlk gün 42 saat gündüz 3 saat gün batımı ve 3 saat gece.
Gündüz; yaşayan herkes linç için oyunu kullanır ve gün sonunda en fazla oyu almış kişi linç edilir.
Gün batımı; herkesin konuşabileceği gece öncesi bir fazdır. Bu süreç içerisinde herhangi bir aktivite gerçekleştirilemez. (Linç oyu, gece aktivitesi gibi)
Gece; yabaniler kendi aralarında konuşarak kimi yiyeceklerine karar verirler, ayrıca geceleri aktif olan yetenekler kullanılır.
<<Kurallar ve Önemli Hatırlatmalar>>
1- Herhangi bir "SS" paylaşımı yasaktır.
2- Ne olursa olsun, mesaj editlemek yasaktır. İmla, noktalama vs. dahil.
3- Kendi aranızda özel mesaj ile konuşmanız yasaktır.
4- Bir güvence vererek rol açıklama KESİNLİKLE yasaktır.
5- Geceleri RP başlığına yazmak kesinlikle yasaktır.
6- Yabaniler tarafına kendi aralarında taktik yapabileceği ve kimliklerini öğreneceği bir platform vardır. Orada gün içi mesaj yazmak yasaktır.
<<Diğer>>
Kazanmak için oynayın: tabiri caizse "oyun satmak" sizi diğer RP projelerinden men edebilir.
Suçlama ve rol yapma: herkes birbirini suçlayabilir, herkes rolü hakkında yalan söyleyebilir. Unutmayın bu iki olay oyunun temelini oluşturur.
Sadece RP başlığı: oyunu zevkli kılabilmek kendi aranızda konuşabileceğiniz diğer platformlardan kaçının.
Mezarlık ve Yabancılar için: Oyunda ölen kişiler ve oyunda oynamayan kişiler, oyunun geleceğine müdahale etmemek koşuluyla, açılacak mezarlık başlığına mesaj atabilir.
Aktif olun: olabildiğince oyuna katılım gösterin, uzun süre aktif olmamak, sizi oyundan diskalifiye edebilir. Gece aktivitelerini kullanmayı unutmayın.
Ne olursa olsun: bunun oyun olduğunu unutmayın, birbirinizi kıracak, küçümseyecek tarzda mesajlar atmamaya özen gösterin.