Değerli arkadaşlar sitemizi ziyaret ettiğiniz için çok teşekkür ederiz. Forumu güncel tutmaya ve olabildiğince ilgilenmeye çalışıyoruz. Sitemize girince üye olup ilgilendiğiniz manga konularına mesaj atarsanız seviniriz.

Çizgi Roman(Comic) Fc

Anime&Manga ile ilgili Fan'ı olduğunuz herşey ile igili klüp kurabilirsiniz.
Kullanıcı avatarı
hyperbooster
Kozmik Tanrı
Kozmik Tanrı
Mesajlar: 2418
Kayıt: 11 Haz 2013 23:59
Cinsiyet: Erkek
Favori Manga: 20th Century Boys,Vinland Saga
Favori Anime: Psycho-Pass
Konum: Babylon

Resim Çizgi roman veya resimli roman, çizgi ile hikâye anlatmak için birbirini takip eden panellerin (çerçevelenmiş resim) kullanıldığı bir sanat türüdür. Resim
Bir yirminci yüzyıl sanatı olarak doğan, edebiyat ve resmin birleşiminden daha öteye giderek kendi kurgu, anlatım ve görsel biçimini yaratan anlatı sanatı. Çizgi romanın ilk örneği olarak genellikle Richard Fenton Outcalt'in "The Yellow Kid(Sarı Çocuk)" (1896) gazete bandı gösterilir. Daha önce yazılı basında yer alan bazı denemelerden Yellow Kid'i ayıran özelliği, devamlı bir karakter olarak bantta görülen küçük çocuk etrafında gelişen anlatıda ilk defa çizim içine yerleştirilmiş yazıların yer almasıydı, ki bunlar yazı balonlarının atasıydı.
Yirminci yüzyıl başlarında Amerika gazetelerine üretilen ve bu gazete rekabetinin önemli bir ögesi haline gelen çizgi-bantlar daha sonra dergi formatında toplanarak yeniden basılmaya ve dağıtılmaya başlandı. Bu çizgi roman dergiciliğinin başlangıcıydı. Zamanla gazete için üretilen stokların talebi karşılamaması sebebiyle dergiler için özgün üretim ve çizgi roman yayımcısı firmaların oluşumu tetiklenmiş oldu.


Resim
Çizgi romanın Altın Çağı, ABD'li çizgi romancılığında çizgi romanın popüler kültürde yaygınlaştığı, pek çok çizgi roman kahramanı ile "süperkahraman"ların ilk örneklerinin yaratıldığı ve 1930'lardan başlayarak 1950'lerin ortasında sona eren dönemi kapsar.

Resim

Çizgi roman okuyucuları ve tarihçileri arasında Altın Çağ'ın Superman'in DC Comics tarafından yayınlanan Action Comics #1'de ilk görüldüğü 1938 yılından daha sonra başlamadığı görüşü yaygındır. Başlama tarihi olarak daha erken yıllar da kabul edilmektedir; The Overstreet Comic Book Price Guide, 1933'den bu yana çıkan çizgi romanları listelemektedir (1933'te çizgiroman kitaplarının basım ölçüleri standart oluşturmuştur), aralarında Roger Sabin'in de olduğu bazı tarihçiler ise, başlangıç yılını gazetelerdeki bantların yeniden basımı değil, özgün hikâyelerin basıldığı 1935 yılını kabul eder. Bu orijinal hikâyeleri de DC Comics yayınlamıştır. İlk örnekleri gazetelerdeki bantlar olsa da, tarihteki ilk çizgiroman süperkahramanı Superman'in popülaritesi kendisi ile beraber diğer süper kahramanlara Altın Çağ'da baskın olmalarının yolunu açmıştır.
1939'un ilk aylarından 1941'in son aylarına kadar DC ve kardeş kuruluşu All-American Comics aralarında popülerliliğini bugün de koruyan Superman, Batman, Robin, Wonder Woman, Flash, Green Lantern, Atom, Hawkman ve Aquaman'ı, şu anda Marvel Comics'in o yıllarda selefi olan Timely Comics ise Human Torch, Sub-Mariner ve Captain America gibi süper kahramanları yaratmışlardır.
DC ve Timely'nin karakterleri bugün çok daha popüler olsa da o zamanki tirajlar 1940'lardaki en sevilen karakterin Fawcett Comics'in Captain Marvel karakteri olduğu fikrini verir. Wizard #179'da (Eylül 2006) "Thunderstruck" başlıklı makalesinde Ben Morse 1940 ortalarında Captain Marvel'in her sayısının yaklaşık 1,4 milyon sattığını yazmıştır. Ancak Captain Marvel'ın satışları Superman'in kendi adını taşıyan serilerinin yayına başlaması ile büyük oranda düşmüştür.
Quality Comics’in Plastic Man'inin ve karikatürist Will Eisner'in orijinalde gazete eki olarak çıkan, sonradan çizgiroman formatında basılan süper güçleri olmayan maskeli dedektifi Spirit'i de o dönemde oldukça popülerdi. Pek çok tarihçi bu dönemde irili ufaklı firmaların çıkarttığı yüzlerce süpe rkahraman arasında en sanatsal ve şahsına münhasır karakterin Spirit olduğu konusunda görüş bildirmiştir.
II. Dünya Savaşı'nın Altın Çağ'a etkisi çok büyük oldu. Özellikle süper kahraman temalı çizgi romanlar, temelde iyinin kötüye karşı zaferini konusunu işledikleri ve ucuz, kolay taşınabilir ve kolay okunan tipte oldukları için popülerlikle çok büyük ölçüde arttı. Çizgi roman şirketleri kahramanlarını itilaf güçlerine karşı savaştırdılar, süper kahramanların Adolf Hitler'i yumrukladıkları ve Japon askerleriyle kavga ettikleri kapaklar o zamanın ikonları oldu.
Altın Çağ'ın popüler kültüre en büyük katkısı süper kahramanlar olsa da, diğer türde çizgi romanlar da tezgahlarda Superman ve Captain America'nın yanında satılıyordu. Altın Çağ'da mizah, hayvan, vahşi batı, romantik gibi pek çok türde çizgi roman yayınlanıyordu. The Steranko History of Comics 2'de Walt Disney karakterlerinin yayın haklarına sahip olan Dell Comics'in de çok sattığı yazılmıştır. İçerinden en bilinenleri Mickey Mouse, Donald Duck, Roy Rogers ve Tarzan 'dır. Bu dönemde Archie Comics de süperkahraman olmayan karakterleri başarı ile yayınlamıştır.

Resim
Okuyucular çağın sonunun hangi olay ile bittiğine dair görüş ayrılığı içindedir. Genel kabul görmüş olaylar aşağıda listelenmiştir.
1940'ların sonu ve 1950'lerin başında EC Comics gibi vahşi suç ve korku öğeli çizgi romanların artması. Bu zaman diliminde nükleer patlama veya benzer olaylar ile süper güçler kazanan kahramanların ortaya çıkması nedeni ile bazı okuyucular bu tarihler arasını Çizgi romanların Atomik Çağı olarak isimlendirir.
  • 1950; Timely Comics için Altın Çağ Şubat 1950'de Captain America Comics'i 75. sayıda iptal etmesi ile bitti. Son iki sayı süper kahraman içermiyordu ve Captain America's Weird Tales adını taşıyordu. Şirketin amiral gemisi, Human Torch'un maceralarının anlatıldığı Marvel Mystery Comics, #92'de Haziran 1949'da sonlandırılmıştı. Aynı ay Sub-Mariner Comics de #32 ile bitmişti.
  • 1951; All Star Comics'de Justice Society of America'nın maceraları bitirildi. Serilere #58'den itibaren All-Star Western adı verildi. Bu olay süperkahramanlara olan ilginin düşüşünün dip noktasıydı. Timely Comics'de Goodman Kasım 1951'den itibaren Atlas Comics logosu kullanmaya başladı.
  • 1954; Dr. Fredric Wertham, Seduction of the Innocent kitabında süper kahraman, suç ve korku temalı çizgi romanların genç nesilde yozlaşma yaptığı ve nesli suça teşvik ettiğini öne süren argümanlar kullandı. Kitap halkın çizgi romanlara karşı tepkisini doğurdu ve endüstride Comics Code uygulanmasına vesile oldu.
  • 1956; EC Comics, gerek Comics Code, gerekse de çizgi romanlarını taşımak istemeyen dağıtımcılara karşı iki yıldan beri sürdürdüğü mücadelesinden vazgeçerek Mad serisi hariç kapandı.
    Gümüş Çağ, Ekim 1956 'da Barry Allen'in yeni Flash olarak yayınlanması ile başladı.
[/align][/b]

Resim
Çizgi romanın Gümüş Çağı, Amerikan çizgi romancılığında özellikle süper kahraman temasında sanatsal ve ticari olarak ilerlemenin kaydedildiği, 1950'lerin ortasından 1970'lerin ilk yıllarına kadar uzanan bir dönemi kapsar. Gümüş Çağ yaklaşık olarak 1956-1970 tarihlerini kapsayacak şekilde Tunç ile Modern Çağ arasındaki ara dönem olarak kabul edilir.
Gümüş Çağ'da, özellikle süper kahramanların karakterleri detaylandırılmış ve geliştirilmiştir. Maceralarda bilim kurgu öğelerine sıklıkla rastlanır. Ancak en önemli unsur, süper kahramanların daha "insansı" oluşları ve sorunlarının da bu yönde işlenmesidir. Gümüş Çağ'da başlayan bu konsept günümüzde de devam etmektedir ve karakterlerin süper güçleri ile sürdürdükleri maceralar kadar hayatta karşılaşılabilinecek olağan sorunlar konusu da işlenmektedir.


Resim
İkinci Dünya Savaşı dönemini kapsayan 1930'ların başı 1940'ların sonunda Çizgi romanda altın çağ olarak kabul edilen dönemde çizgi romanlar ucuz ve gerçek dünyadan kaçışı sağlayan eğlence olarak tercih edilmiştir. Büyük süper kahraman serileri kahramanları Süperman, Batman, Wonder Woman, Kaptan Marvel ve Kaptan Amerika bu dönemde oluşturulmuştur. II. Dünya Savaşı'nın bitmesini takiben, Altın Çağın “Atom dönemi” olarak adlandırılan 1949-1956 yılları arasında süper kahramanlar hakkındaki çizgi romanların popülerliği ve satışı azalmış, korku, suç ve romantizm üzerine yazılan çizgi roman pazarının payı büyümüştür.1954 yılında Alman-Amerikan psikiyatrist “Dr. Fredric Wertham”'ın yazdığı “Seduction of the Innocent” kitabı çizgi roman yayıncılık dünyasını sarsmıştır. Kitap suç ve gagsterlerle dolu çizgi romanları okuyan çocukların benzer davranışlara teşvik edildiğini belirtmiştir. Toplumun tepkilerinde ve Birleşik Devletler senatosunda dile getirilen reşit olmayan gençlerin işlediği suçların kaynaklarından birinin de çizgi romanlar olduğuna dair görüşlere bu kitap kaynak gösterilmiştir.

26 Ekim 1954 tarihinde yayıncılar çizgi içeriği düzenlemek için “Comics Code Authority (CCA)”'yı kurmuşlardır. Kurum çiz roman konuları ve içeriğiyle ilgili yönetmelik niteliğinde kanun düzenlemiştir.Bu yönetmeliğin maddelerinde çizgi romanlarda kan, cinselliğe dair söylemler ve görüntüler, otoriteye karşı çıkış ve karşıt diğer görüşler yasaklandı. Bu durum, diğer sinema ve televizyon yapımlarında olduğu gibi çizgi romanlarda da pek çok tarzın yayınlanmasını zorlaştırmış, dolayısı ile anlatım değişmiş ve hikâyelere yeni bir yön verilmiştir.


Resim
Gümüş Çağ'ın başlangıcı ve sonu çizgi roman dünyasına dair tartışmalara dayanır. Ancak başlangıcının tam tarihinin “DC Comics” yayın firması tarafından 4 Ekim 1956'da yayımlanan “Showcase #4”ün modern versiyonu olan Flashın çıkması ile başladığı görüşü genel kabul görür. “Julius Schwartz” editörlüğündeki bu yeni Flash, bilim kurgu öğelerini de kullanarak yeniden kurgulanan pek çok eski süper kahramanların ilki olmuştur. Diğerlerinin arasında “Green Lantern”, “Atom” ve “Hawkman” de vardır. DC'nin bu dönemde çıkarttığı bir diğer oluşum da en popüler karakterlerin beraber yaşadığı maceraların anlatıldığı “Justice League of America” 'dır.Bu serilerin başarısı, CCA kısıtlamaları altında da olsa DC Comics'e yeni alanlar üretebileceğini gösterdi. Sonuçta endüstriye gelen bu yeni hava satışların da artmasına neden oldu.
“Marvel Comics” çizgi roman yayın şirketinin yükselişi de Gümüş Çağ'da olmuştur. Yazar - editör “Stan Lee” ve çizer-yardımcı yazar “Jack Kirby” ile “Steve Ditko” liderliğindeki Marvel, daha ince işlenmiş karakterler ve hikâyelerdeki dinamizm ile başarılı olmuştur.Bu dönemde Marvel'in en meşhur karakteri ise Spider-Man olmuştur. Kayda değer diğer kahramanların içinde adı öne çıkanlar ise Fantastic Four, Hulk, Iron Man, Thor, Daredavil, X-Men ve Marvel'in büyük kahramanlarından oluşturduğu grup olan Avangers sayılabilir. Bu yükselişin ardından “DC Comics”, Marvel'in bazı fikirlerini ve karakterlerini kendi bünyesinde uyarlamaya başlamıştır.
Süper kahramanların dirilişi o kadar büyük ilgi uyandırdı ve ticari başarı elde etti ki, bünyelerinde süper kahraman barındırmayan “Archie Comics”, “Charlton Comics” ve “Dell Comics” gibi firmalar da kendi süper kahramanlarını yarattılar. Ancak DC ve Marvel kadar popülerite yaratamadılar. “Tower Comics” bu konuda bir istisna sayılabilir. “Wally Wood” önderliğinde çıkan “T.H.U.N.D.E.R. Agents” serileri büyük ilgi görse de kısa sürede yayın hayatına son verildi. Ayrıca, çizgi romanlarla büyüyen ve çizim yeteneklerini de akademik eğitimlerle geliştiren yeni nesil çizerler, çizgi romanlara yeni sanat akımlarını da yansıttılar. Örnek olarak “Neal Adams” ve Jim “Steranko” verilebilir.
Bu dönem ticari olarak zirveye Batman'in 1966-1968 yılları arasında yapılan televizyon dizileri ile ulaşmıştır. Bu dizi çigi romanlara olan ilgiyi arttırdı, ancak diğer yandan sanatsal açıdan sığlığı ile halkın çizgi roman sanatını hor görmesine neden oldu. Yeraltı çizgi romanları da Gümüş Çağ içinde, 60'lı yıllarda ilk çıkışlarını yaptılar. Ancak gerek sanatsal duruşlarının, gerekse de pazarlama yöntemlerinin ana akımdan çok farklı olması nedeni ile genelde çizgi roman dünyasında ayrı bir akım olarak nitelendirildiler.


Resim
Gümüş Çağ'ın sona erişinin aşağıda listelenen olaylar ile olduğu varsayılır, kesin tarih yoktur:
  • Jack Kirby'nin DC Comics'te “Fourth World” serilerini yayınlamak için Marvel Comics'ten 1970 'de ayrılması.
  • DC 'de Süperman serisinin uzun süreden beri editörlüğünü yapan “Mort Weisinger” 'ın emekli olması. Bu olaydan sonra Süperman ekibine birden fazla editör atanmıştır; “Julius Schwartz”,“ Murray Boltinoff”, “E. Nelson Bridwell”, “Mike Sekowsky” ve “Jack Kirby” bunların arasındadır.
  • 1970'lerin ilk yıllarında daha karanlık süper kahraman hikâyelerinin çıkışı. Bu dönemde Batman kökenlerine geri dönmüştür ve “Dennis O'Neil” ile “Neal Adams” Green Lantern/Green Arrow 'un şehir temalı hikâyelerine başlamıştır.
  • 1971'de Comics Code'un ilk güncellenmesi. ‘Ghost Raider’ ve ‘Tomb of dracula’ gibi korku temalı hikâyelerin çıkışı ve önceden kaleme alınmayan konuların irdelenmeye başlaması.
  • “Amazing Spider-Man #121”, 1973 ("The Night Gwen Stacy Died") 'da “Peter Parker”'ın sevgilisi “Gwen Stacy”'nin öldürülmesi.
  • 1975 'de sonraki yılları domine edecek olan yeni X-Men 'in çıkışı; “Giant-Size X-Men #1”.
[/align][/b]

Resim
Çizgiroman'ın Bronz Çağı, Amerikan çizgiromancılığında 1970'lerin ilk yıllarından ile 1980'lerin ortalarına kadar sürdüğü kabul edilen döneme verilen resmi olmayan isimdir.
Bronz Çağ, Gümüş Çağ'da ilk örnekleri görülen pek çok öğeyi barındırsa da daha renkli seriler ve kahramanlar ile öne çıkmıştır. Ancak Comics Code 'un değişmesi ile karanlık temalar da tekrar anlatılmaya başlamış ve uyuşturucu kullanımı gibi gerçek hayatta görülen sorunların ilk işlendiği çağ olmuştur.


Resim
Bronz Çağ'ı başlatan tek bir olay yoktur. Ancak 1970'lerin ilk yıllarındaki çeşitli olaylar birlikte gözden geçirildiğinde, çizgiroman'ın önceki onyıldan farklı bir konuma geldiği görülebilir.
Bu olaylardan bir tanesi Stan Lee ile en yaratıcı ortaklıklardan birini kuran Jack Kirby'nin Marvel Comics 'ten 1970 yılında ayrılmasıdır. Marvel'dan ayrılan Kirby DC Comics'e geçerek "The Fourth World" isimli serilere 1970 Aralığında Jimmy Olsen #134 ile başlamıştır. Ayrıca yine 1970 yılında pek çok Superman serisinin editörü Mort Weisinger emekli olmuş ve görevi Julius Schwartz 'a devretmiştir. Schwartz, kendi döneminde Weisinger dönemindeki pek çok öğeyi değiştirmiştir. Örneğin Kriptonit'i süreklilikten çıkartmıştır, Superman ise neredeyse sınırsız güçlere sahiptir.
Spider-Man'in uzun süreden beri sevgilisi olan Gwen Stacy 'nin 1973 'teki Amazin Spider-Man #121-122 'de Green Goblin tarafından öldürülmesi ise pek çoklarınca bir Brozn Çağ olayıdır. Ancak bu olayın öncesindeki yıllarda da süperkahraman çizgiromanlarında gitgide daha karanlık bir ton kendini göstermektedir. Konu hakkında "The Night Gwen Stacy Died" maddesine bakınız.
1971 yılında Marvel Comics 'in Şef Editörü Stan Lee, Amerika Birleşik Devletleri'nin Sağlık, Eğitim ve Sosyal Güvenlik konularında ilgili bakanlıkları ile irtibata geçerek uyuşturucu bağımlılığı konusunda bir çizgiroman yapmak istediğini söylemiştir. Lee'nin bu talebi kabul edilmiş ve üç bölümden ibaret olan bir Spider-Man hikâyesi, Amazing Spider-Man #96-98, 'de çizilecek olan uyuşturucu kullanımının tehlikelerini ve kötülüğünü anlatan hikâye yazmıştır. Çizgiromanlardaki uyuşturucu kullanımına dair hikâyeler veya anlatımlar, içeriğine bakılmaksızın CCA tarafından kabul edilmemektedir. Dolayısı ile CCA Lee 'nin bu hikâyesini onaylamayı reddetmesine rağmen, Lee hikâyeyi yayınlamıştır.
Hikayenin aldığı olumlu görüşler, yıl içinde ilerleyen zamanlarda CCA 'nın kurallarını olumsuz yaklaşımlar yapılabileceği taktirde uyuşturucu kullanımına onay verileceği yönünde değiştirmesine vesile olmuştur. Tekip eden yıllarda, DC Comics Green Lantern/Green Arrow #85-86 'da Green Arrow'un yardımcısı Speedy'nin eroin bağlımlısı olduğunun anlaşılmasının anlatıldığı hikâye ile, kendi grubu içerisinde konuyu işlemeye başlamıştır.
Korku temalı çizgiroman sayısındaki artma, Comics Code 'un 1971 yılındaki revizyonunda vampirler, kötü ruhlar ve kurtadamlar 'a dair kuralları esnetmesi ile başlamış ve Swamp Thing, Ghost Rider ve Tomb of Dracula gibi seriler yayınlanmaya başlamıştır.


Resim
Sosyal yansımalar
Spider-Man 'de işlenen uyuşturucu problemi, gelecek zamanlarda çok gözde olacak olan gerçek hayattaki sorunların çizgiromanlara yansıtılması temasına öncü olmuştur. Yukarıda bahsedilen Green Lantern/Green Arrow serilerinde sadece uyuşturucu değil, ırkçılığa dair önyargılar ve sosyal adaletsizlik konuları da işlenmiştir. X-Men çizgiromanlarında ise, mutantların gerçek dünyadaki azınlıklar gibi değişik, farklı ve hatta aykırı konumda olmaları bu serilerin toplumun pek çok kesiminde popüler olmasını sağlamıştır. Diğer çok bilinen örnekler de Lois Lane 'in "I Am Curious: Black", hikâyesinde (isim bir pornografik filmden esinlenmiştir) zenci oluşu, Steve Gerber 'in Howard the Duck gibi toplumsal hiciv içeren hikâyeleri ve Omega the Unknown serileri olarak sayılabilir.
Eskisi kadar olmasa da, bu temayı işleyen hikâyeler günümüzde de zaman zaman ele alınmaktadır.


Diğer süperkahramanlar
Dönem içinde en belirgin gelişmelerden biri zenci ve diğer etnik kökenli süperkahramanların yükselişidir. 1970'lerden önce beyaz olmayan sadece birkaç süperkahraman varken, 1970'lerin ilk yıllarından itibaren Luke Cage (kendi çizgiromanı olan ilk zenci süperkahramandır), Storm, Blade, Shang-Chi, Misty Knight, Bronze Tiger, Black Lightning, Sunfire, Karma ve Warpaththere gibi pek çok beyaz olmayan kahraman yaratılmıştır. Bunlardan bir Amerikan yerlisi olan Thunderbird, X-Men # 95 'deki ölümünden bu yana, çizgiroman dünyasında nadir olarak hala ölü kalmıştır.
Bu karakterlerden pek çoğu, o günlerde medyalarda popüler olan karakterlere dayanır. Luke Cage, Misty Knight ve Shang-Chi gibi karakterler 1970'lerdedeki Kung-Fu filmlerinden esinlenilerek Marvel tarafından yaratılmıştır. Luke Cage, "Sweet Christmas!" söylemi ile tepki toplamıştır; ancak Storm, John Stewart (Green Lantern) ve Cyborg ise herhangi olumsuz yorum almadıkları gibi, tam tersine popülerlikleri artmış ve hikâyelerde de daha önemli roller almışlardır. Örneğin, 1980'ler ile Storm X-Men'in, Cyborg ise The Teen Titans 'ın lideri konumuna yükselmiştir. Benzer şekilde John Stewart da Hal Jordan'ın yerine geçerek uzayda dünya sektöründeki Green Lantern olmuştur.


X-Men'in dirilişi ve Teen Titans
X-Men Stan Lee ve Jack Kirby tarafından 1963 'de yaratılmıştı. Ancak Lee/Kirby 'nin diğer ürünlerinin ulaştığı popülariteye ulaşamade ve 1969 yılında Marvel yeni maceralarının yazılmasınını durdurarak sadece yeniden basımlara devam etti. 1975 yılında ise Len Wein ve Dave Cockrum, Giant-Size X-Men #1 serisi ile "tamamen yeni tamamen değişik" fikri ile yenilenmiş versiyona başladı (Chris Claremont 'da co-plotter ünvanı ile katkı sağlıyordu). Claremont Modern Çağ'a kadar görevine yazar olarak devam etti ve X-Men serilerine Fabian Nicieza ve Scott Lobdell gibi yazarların katılımından sonra görevi bıraktı.
X-Men 'in bu revizyonunun başarısının en büyük göstergelerinden biri de DC Comics 'in X-Men tarzına cevaben Marv Wolfman ve George Perez ile çıkarttığı The New Teen Titans serisidir. Bu seri de yenilenmiş X-Men gibi başarılı olmuştur. Wolfman 'in Perez ile olan işbirliği onaltı yıl sürece devam etti ve bu süre zarfında Perez de çizim tekniği ile okurlar arasında büyük bir hayran kitlesine ulaştı. Bronz Çağ'daki Titans serisine dayanan bir çizgifilm de 2003 yılında başlatıldı ve üç yıl boyunca sürdü.


Resim
Bronz Çağ'ın sona erip ermediği bugün hala tartışılan bir konudur, hala bitmediği konusunda argümanlar vardır. Bittiğini savunan kişiler içinde de tıpkı diğer çağlarda olduğu gibi kesin bir tarih veya özel bir çizgiroman sayısı yoktur.
En çok kabul gören tarih aralığı ise 1985 - 1986 'dır. Gümüş Çağ'da da olduğu gibi, Bronz Çağ'ın sonu da birbirlerine yakın tarihlerde olan birden fazla olaya dayandırılır.
DC Comics, çağı kendi tarihindeki en büyük olay ile kapatır; Crisis on Infinite Earths serisi ile markanın kuruluşundan bu yana, yaklaşık 50 yıldır süregelen sürekliliğine son verilir; bu büyük revizyonun asıl amacı Marvel'in karşısına daha ciddi bir rakip olarak durabilmektir. DC Comics bu zaman aralığında birbirinden değerli iki seri de yayınlar; Watchmen (Alan Moore ve David Gibbons) ve Batman: The Dark Knight Returns (Frank Miller) amerikan çizgiromanının tanımını ve tarihini değiştirerek "sert ve maceracı" olarak tanımlanan tarzın yeniden keşfedilmesine önayak olur.
Marvel Comics tarafında ise, çağın sonunda Secret Wars II , New Universe ve X-Men 'in yeniden canlandırılması vardır.


Resim
Çizgi Roman'da Modern Çağ, genellikle 1980'lerin sonlarından günümüze kadar sürmüş Amerikan çizgi romanları kültürüne verilen gayriresmi isimdir. Bu dönemde, çizgi roman karakterleri daha karanlık ve zihinsel olarak daha karmaşık, yaratıcıları daha tanınmış ve endüstriye yön verir durumda olmuşlar, çizgilerin gösterişinden bağımsızdırlar ve baskılar için daha büyük mekanlar seçilmesiyle sektör daha fazla ticarileştirilmiştir.
Bu periyodun isimlendirilmesinde kullanılan diğer bir isim Çizgi Romanda Karanlık Çağ idi; Batman: Kara Şövalyenin Dönüşü ve Watchmen gibi popüler ve artistik çizgiler bunda etkili olmuştur; diğer bir isim de diğer zamanlara göre birçok farklılık bulunmasıyla Scott McCloud'un önerdiği Çizgi Romanda Elmas Çağdır.
Modern Çağın tam olarak tarih dilimi bulunmamasına rağmen, 1970'lerin başları ve 80'ler arasındaki dönem Bronz Çağ (çizgi roman) olarak anılmıştır.


Resim
Modern Çağ'ın tam olarak hangi tarihleri kapsadığı belirlenmediğinden dolayı, bazı durumlarda hem hayranlar hem profesyoneller yeni kapsamlı bir tarih açmak üzerine tartışırlar. Modern Çağ'ın başlamasıyla Bronz Çağın etkileri aşıldı. John Byrne (Alpha Flight, Fantastic Four), Chris Claremont (Iron Fist, Uncanny X-Men) ve Frank Miller (Daredevil) gibi sanatçıların çalışmaları Bronz Çağ'da gerçekleşmiştir fakat etkileri Modern Çağ'da da hissedilmiştir. X-Men, bu etkinin en açık örneğidir; Bronz Çağ karakterlerinden olan Wolverine ve Sabretooth, Marvel Evreni üzerinde 1980 ve sonrasında oldukça büyük bir etki bırakmıştır.
Crisis on Infinite Earths iki dönemi birleştiren bir köprü vazifesindeydi. The Flash (350 yayın), Superman (423 yayın), ve Wonder Woman (329 yayın) romanlarının basımı durdurulmuştur. Crisis sonrası dünya Yeni Flash olarak Wally West ile tanışmıştır, John Byrne bir marka olarak yeni Superman serilerini ve George Perez de yeni Wonder Woman serilerini yaratmışlardır. Batman'de ayrıca Year One hikâyesiyle bir geri dönüş yaşamıştır ve bu hikâye Batman hikâyelerinin en popüler olanlarından bir tanesidir.
Eğilimin başından itibaren kronolojik sıra yapıldığında, Modern Çağ'da yaşanan önemli gelişmeler şu şekildedir:


Fantazi, Korku ve "sofistik şüphe"
Korku ve bilim kurgu başlıkları 1950'lerdeki sınırlayıcı Comics Code kurumunun kurulmasından beri çizgiroman pazarında yer almamaktaydı. 1970'lerin ortalarında (Bronz Çağ boyunca), Marvel bu türleri Roy Thomas'ın Conan the Barbarian ve Tomb of Dracula gibi yeni fantezi ve korku çizgiromanlarıyla yeniden canlandırdı. Steve Gerber’ın Man-Thing ve Howard the Duck üzerine çalışması bu dönemde toplumun kendi felsefesini sorgulaması adına oldukça etkili olmuştur. Bu konular 1980'lerin ortalarında nelerin geleceğine dair temel oluşturmuştur. (Modern Çağ'ın başlangıcı).
1980'lerin başında DC Comics'in Swamp Thingi hakkında Alan Moore’un çığır açan çalışmalarıyla başlanarak, korku çizgiromanları bilimkurgu/fantastik türün temel öğeleri oluştu ve yeni bir sanatsal standart için uğraşıya girildi. Bu türün diğer örneği Neil Gaiman’ın The Sandmanidir (followed a couple of years later by Garth Ennis ve Steve Dillon’un Preacherından birkaç yıl sonra). Bu yeni çizgiler kolayca tanımlanabilir türler olmuşlardır.
Bu konulara bir takım etiket kondurma çabalarında, birçok insan "sofistik şüphe" kalıbını kullanmaya başladı. Karen Berger'in editölüğünde DC’nin Vertigo hattı, 1993 yılında bu türü özelleştirme amacıyla kuruldu.
Yeni doğan konular olan Animal Man, Doom Patrol, Hellblazer (John Constantine) ve Shade the Changing Man bu yeni hatta dahil oldu. Sonraki onyılda Books of Magic, The Dreaming, The Invisibles, Lucifer and Sandman Mystery Theatre gibi ünlü başlıklar da Vertigo’nun etkisini kullanmaya devam ettiler. Vertigo 21.yüzyılda dahi hala basımlarına devam etmesiyle, çizgiroman piyasasında oldukça etki sahibi olduğunu kanıtlamış olmuştu. 100 Bullets, American Virgin, Fables, Y: The Last Man, ve Harvey Pekar’ın American Splendor adlı yapıtlarının basımı süperkahraman türüne bir alternatif olarak görülmesiyle Vertigo’nun ününü sağlamlaştırdı.


Resim
1970'lerin ortalarında Marvel anti kahramanları olan X-Men’in Wolverineı, Punisher ve yazar/artist Frank Miller’ın Daredevil'in karanlık versiyonu, neşeli ve insancıl olan önceki süperkahraman modellerine meydan okumuşlardır. Miller ayrıca aşksal ilgi ve kötü adam arasındaki geleneksel sınırı işleyerek Elektrayı yarattı.
DC Comics'in iki sanatsal etkili dizisi bu trende katkıda bulundu: her ikisi de etkili psikolojik derinliğe sahip sıkıntılı kahramanlar olan Frank Miller imzalı Batman: The Dark Knight Returns ve Alan Moore ve Dave Gibbons yapımlı Watchmen.
1990'ların başlarında, anti-kahramanlar istisnaklıktan ziyade kural haline gelmişlerdi ve bunların da en fazla ün yapanları Marvel comics'in Cable ve Venom'u ve Dosya Comics'in Spawn'ıydı fakat birçok hayran bu yeni karakterlerin orijinallikten yoksun ve sevimsiz psikopatlar olduklarını belirtmişlerdir.
Bazı eleştirmenlere göre bu trend 1980'lerin kinikliğinden etkilenmiştir ve bir insanın kendi başına olağanüstü yeteneklerini kullanarak iyiliği savunmasının yerini, derin zihinsel etkilere sahip insanların suçluları yok etmeleri almıştır.
Daha fazla psikoljik derinliği olan karakter yaratma eğilimi, üstün yetenekli kötü adam karakterlerini de etkilemiştir. Örneğin Batman'in güçlü rakibi Joker, azılı bir katilden çok hareketlerini kontrol edemeyen akıl hastası bir psikopatı resmetmektedir, Marvel Comics'in galaktik gezegen yiyen Galactusü beslenme amaçlı, kişisel kötü amaçlar içermeyen doğa karşısında bir güç haline gelmiştir ve X-Men'in rakibi Magneto da mazlum insanlar için savaşan daha yararlı ve sempatik bir karakter olmakla birlikte kabul edilemez davranışlarda da bulunmaktadır.


Resim
80'lerin ortalarında X-Men çizgiromanlar arasında en ünlü başlıklardan biri haline gelmiştir. Marvel, ortaya çıkan bu başarıdan sonra X-Books gibi birçok yan ürün oluşturma çabasında olmuştur. X-Books serileri New Mutants (sonradan X-Force olmuştur), X-Factor, Ekskalibur ve Wolverine tekli kitaplarından oluşmaktadır.
90'ların başlarında X-Men çizgiroman pazarında en büyük paya sahip oldu ve dönemin ortalarında X-Men ile alakalı devamlı veya sınırlı seri halinde bir düzinenin üzerinde çizgiroman kitabı her ay basıldı. 1986'dan 1999 yılına kadar neredeyse her yıl, X-Book'ların hikâyeleri iki üç ayda bir değişime uğramışlardır. Bu "X-Overs"lar satışlarda büyük artışlara yol açmışlardır.
Bu satış patlaması action figureler, video oyunları ve trading cardlarda büyük anlaşmalar yapılmasına yol açmıştır. Bu başarıda en büyük pay 1992 yılında ortaya çıkan ve birçok genç hayrana sahip Fox Network'ün animasyonlu X-Men serilerine aittir.
Spekülatörlerin pazar üzerindeki söylemleri ve bunların endüstri üzerindeki etkilerinden dolayı satış patlaması 90'ların ortasından sonuna kadar azalma gösterdi. Marvel iflasını açıkladı ve sonuç olarak X-Men de dahil olmak üzere tüm satış ürünlerini geri çekmek zorunda kaldı. Birçok "X-books"un basımı iptal edildi ve sınırlı serilerin basımı da azaltıldı.
2000'lerin başlarında büyük etki uyandıran X-Men filmleri X-Men markasını ayakta tutma konusunda başarılı oldu ve çizgiroman dışında bir üründe de büyük bir pazar oluşumuna neden oldu. İlk X-Men temalı filmin başarısından sonra oyuncakları geliştirilen ve satışları hızlanan X-Men'in, 1999-2000 yılında yeni bir animasyon serisi olan, X-Men: Evolution piyasaya sürüldü. Çizgiroman kitapları, Marvel'ın diğer "Ultimate" serileri gibi alternatif bir hikâye olan Grant Morrison'un New X-Men ve Ultimate X-Men ile yeniden doğdu. (Bu X-Men ve diğer kitaplar için geçerliydi çünkü Marvel mevcut başlıklardan kurulu hikâyelerin uzun ve karmaşık tarihlerinin yeni okuyucuları ürküteceğinden çekinmektedir.)


Resim X-Men'in başarısının çizgiroman endüstrisi üzerinde birçok etkisi bulunmaktadır. Özellikle kendi içlerinde sürtüşme barındıran hikâyeye sahip süperkahraman içerikli diziler daha yaygın oldu. DC Comics'in 1980'lerdeki The New Teen Titans dizilerinden X-Men'in gösterdiği etkiyi 90'larda Dosya Comics takımının yapmış olduğu Youngblood, WildC.A.T.s ve Gen¹³ yapımları göstermiştir. 1990'ların başlarında X-Men'in popülaritesinin tavan yapmasıyla, özellikle Cyclops karakteri (stoacı lider), Wolverine karakteri (hırçın yalnız) ve Storm karakteri (iradeli kadın) gibi takım üyeleri sıklıla taklit edilmişlerdir.
Ayrıca birçok dizi, X-Men'i bir reklam veya ticari marka olarak taklit etme girişiminde bulunmuştur. Marvel ve DC 1980'lerin ortalarında yaygın hale getirdikleri Punisher, Spider-Man, Batman ve Superman kitaplarıyla popülaritelerini oldukça genişletmişlerdir. X-Bookslarda olduğu gibi, bu yan ürünler bir fikri veya ana seride yer alan bir yardımcı karakteri vurgularken, diğerleri popüler karakterlerin yer aldıkları aylık yayınlanan dizilerdi. X-Bookslar ile diğer bir benzerlik, bu marka ürünleri birkaç aylığına "aile"deki başlıklarla örtüşen değişik karakterleri konu edinirler.
Örtüşen hikâyelere göz attığımızda, Süperman hikâyelerinin 1991-2000 yılları arasında haftalık olarak yazıldıkları görülmektedir. Süperman hikâyelerine bir bütün olarak baktığımızda Süperman, Süperman'in Maceraları, Action Comics ve Superman: The Man of Steel baskıları bulunmaktadır. Eğer ki bir kolleksiyoncu sadece Action Comics serisini alırsa, hikâyenin yalnızca yüzde yirmi beşine sahip olmuş olmaktadır. Süperman serilerinin kapakları üzerinde içinde numara yer alan bir üçgen bulunmaktadır. Bu numara o Süperman dizisinin yılın hangi haftasında yayınlandığını göstermektedir.
Resim
Karakterleri yeniden tasarlama kavramı, bu markaların yaratımındaki tamamlayıcılıktır. Çizgi romanda Modern Çağ değişim çağını açmıştır. Crisis on Infinite Earths'ün etkisine ilk örnek, uzun zamanlı karakter Flash Barry Allen'ın Crisis'in 8. baskısında ölmesidir. Barry Allen Çizgiroman'da Gümüş Çağ'ın başlangıcına işaret etmişti ve onun ölümü o zamanda tam bir şok etkisi yarattı. Marvel Comics'in Secret Wars'u bir yenilik olarak Örümcek Adam'a siyah bir kostüm giydirmiştir. Alaylı olacak şekilde, bu aynı zamanda Secret Wars'un 8. baskısında da yer almıştır.
Spekülatörlerin Örümcek Adam'ın yeni kostümü ile ilgili yarattıkları ilgi, 80'lerin Marvel karakterlerinin de değişimine yol açtı. Iron Man, 200. baskıda gümüş ve kızıl renkte bir zırha sahip olmuştur. Captain America, serinin 337. bölümünde siyah teçhizatlarla yeniden Kaptan olarak doğacaktır. The Incredible Hulk, 325. bölümünde kendi orijinal Gri deri renginde bir geri dönüş yaşamıştır. Avengers serilerinin 300. bölümünde dizi yeni bir kimlik kazanarak Fantastik Dörtlüden Mr. Fantastic ve Invisible Woman'ı bünyesine katmıştır.
90’lar benzer değişiklikleri DC Evrenine de yaşattı. DC'nin öncü karakterleri olan Superman ve Batman, devasa değişikliklere uğramışlardır. 1992 yılında Süperman'in ölümü, dört yeni Süperman'in doğuşuna neden olurken (Superman 500'ün Maceraları), Azrael altın zırhla donanmış yeni Batman halini almıştır (Batman 500). Bu değişikliklerin hiçbiri uzun sürmeyecektir ve bu diğer iki yeniliğe bağlı bir eğilim oluşturacaktır. Wonder Woman bir düelloyu kaybetti ve Diana, 100. böümde ölene kadar yeni Wonder Woman olacak şekilde Artemis ile yer değiştirdi. Guy Gardner, mağarada bir kadeh içmesiyle Green Lantern olmaktan dönmüş ve Warrior halini almıştır. Aslında o tam olarak galaksiler arası Vuldarians adı verilen bir ırktan gelmekteydi. (Bkz. Guy Gardner Warrior 22). 10 yıldan fazla sürecek olan tek değişim, Hal Jordan Parallax olup tüm Green Lanterns'leri öldürdükten sonra Kyle Rayner'ın ikinci sezonun 50. bölümünde yeni Green Lantern olarak ortaya çıkması olacaktır.


Resim
1940'lardaki dizilerden beri çizgiroman'ların sinema uyarlamaları küçük bütçeli uyarlamalardı ve genellikle de hedef kitlesi olarak çocukları seçmişlerdi. Sanatsal açıdan ciddi görülmemişlerdir.
1978 'de, "Superman: The Movie" ise bu anlayışı yıktı, zamanı için büyük bütçesi, görsel efekt kullanımı ve hedef kitlesinin çocuklar kadar büyükler olması ile gerçek anlamda bir sinema filmiydi ve Superman rolünü oynayan Cristopher Reeve 'i bir efsane yaptı. 1989 tarihli Batman filmi ise Modern Çağ çizgiromanlarının karanlık havasını beyazperdeye taşıdı. Superman 'in 80'lerde ve Batman'in 90 'larda devamı çekilen filmleri belirli bir düzeyde ticari başarıya ulaşmakla kalmadı, çizgiroman okuyucularının yeni nesline filmlerde yer alan karakterleri de yeniden tanıttı. Ancak 1960'ların Batman televizyon serilerinin kötü şöhreti hala devam ediyordu ve bu serilerin sonraki filmleri de bu kötü uyarlamadan nasibini aldı. En bariz şekilde, Batman & Robin filmi yapımcı Warner bros. için ticari anlamda başarısızlık olarak adlandırıldı. 2000 'lere gelinceye kadar, çizgiroman uyarlamaları yapımcılar için çok rağbet görmeyen tema olarak kaldı.
2000 'de çekilen X-Men ile başlayan çizgiroman uyarlamalarının rönesansı, Spider-Man (2002), Daredevil, X2: X-Men United, Hulk (2003), Hellboy and Spider-Man 2 (2004), Fantastic Four, Elektra, Batman Begins (2005) ve X-Men 3, Superman Returns (2006) ile devam etti. Bu başarılı yapımlar da önceki versiyonları gibi süperkahramanların popülaritesini arttırdılar ve ticari başarı elde ettiler.
Ek olarak, süperkahraman içermeyen çizgiromanların film uyarlamaları da özellikle 2000 'li yılların başından itibaren görülmeye başlandı. Bunların içinde The Crow (1994), Ghost World (2001), Road to Perdition (2002), American Splendor (2003), Sin City (2005), A History of Violence (2005), Constantine (2005), V for Vendetta (2006) ve 300 (2007) sayılabilir.



Resim
hyperbooster(Shazam)
Lycille(Spawn)
JiraiyaFlash(Batman)
Todomeda(Loki)
madaraninsolsharingani(Superman)
Akihisa(Thor)
Akai sora(Joker)
Grifthh(Spiderman)
galeme(Silver Surfer)
engweng(Flash)
Hokage_Minato
SilverMask(Gambit)
Light of God(Green Arrow)
TribalCain(Black Bolt)
ThePumpkin(Dr. Manhattan)
MRTFR(Galactus)
Z.K(Martian Manhunter)
LeffwnCaptain America)
AnonymousRorschach)


Not:Skype sohbet grubumuz var katılmak isteyenler bana veya Galame,Lycille gibi gruba üye arkadaşlara mesaj atabilirsiniz.
En son hyperbooster tarafından 27 Nis 2014 01:02 tarihinde düzenlendi, toplamda 21 kere düzenlendi.
Kullanıcı avatarı
Phinks
Mesajlar: 2151
Kayıt: 19 Kas 2013 01:27
Cinsiyet: Erkek
Favori Anime: -
Konum: Arkham Asylum

Ekle ekle ekle. Hemen ekle. O kadar uğraştığına değmiş. :lol:
"We are the Slayers. And Slayers live for the hunt."
Kullanıcı avatarı
JiraiyaFlash
Mesajlar: 2853
Kayıt: 28 Tem 2013 05:31
Cinsiyet: Erkek
Favori Manga: Naruto, Wolf's Rain, Claymore ,SlamDunk, Hunter x Hunter, One Piece, Vagabond, Vagabond, Feng Shen Ji, Katekyo Hitman Reborn, Boku no Hero Academia
Favori Anime: Naruto, Naruto Shippuden, Samurai 7, GunGrave,Claymore, SlamDunk,
Wolf's Rain, Hunter x Hunter 2011, Cowboy Bebop, Death Note, Katekyo Hitman Reborn, Boku no Hero Academia
Konum: İzmir/Sivas
İletişim:

ekle hemen ayrıça ilk tarihçe kısmına eklediğin huntress resmi favorimdir beni benden aldın :) güzel hazırlanılmış ama Superman&Batman Comic tarihinin iki titanına biraz yer ayrılmasını isterdim :) Yine de on numara B)

edit:bu arada bu DC Comics FC ve Marvel Comics FC de istiyorum :evil:
Resim
Kullanıcı avatarı
Todomeda
Mesajlar: 4527
Kayıt: 14 Ağu 2012 00:24
Cinsiyet: Erkek
Favori Manga: -
Favori Anime: -

Emeğine sağlık dostum, ekle hemen B)
I am blind, not deaf. -
► Spoiler Göster

► Spoiler Göster
- No estoy loco, mi realidad
es diferente a la tuya
Kullanıcı avatarı
madaraninsolsharingani
Mesajlar: 2747
Kayıt: 14 Şub 2012 19:09
Cinsiyet: Erkek
Favori Manga: Bleach, One Piece
Favori Anime: Code Geass, FMA:Brotherhood,Naruto, Bleach, One Piece
Konum: Soul Society Milli Parkı

1-Müthiş hazırlamışsın.
2-Eklememen hata. Hemen ekle. :lol:
Resim
Kullanıcı avatarı
hyperbooster
Kozmik Tanrı
Kozmik Tanrı
Mesajlar: 2418
Kayıt: 11 Haz 2013 23:59
Cinsiyet: Erkek
Favori Manga: 20th Century Boys,Vinland Saga
Favori Anime: Psycho-Pass
Konum: Babylon

Adınızın yanına kahraman ismi yazıcağım istediğiniz kahramanı söyleyin bana.
Kullanıcı avatarı
madaraninsolsharingani
Mesajlar: 2747
Kayıt: 14 Şub 2012 19:09
Cinsiyet: Erkek
Favori Manga: Bleach, One Piece
Favori Anime: Code Geass, FMA:Brotherhood,Naruto, Bleach, One Piece
Konum: Soul Society Milli Parkı

hyperbooster yazdı:Adınızın yanına kahraman ismi yazıcağım istediğiniz kahramanı söyleyin bana.
Her ne kadar Green Lantern camiasından söylemek istesem de Superman diyorum. Onun gibi bi ikon olmak kim istemez? :D
Resim
Kullanıcı avatarı
Phinks
Mesajlar: 2151
Kayıt: 19 Kas 2013 01:27
Cinsiyet: Erkek
Favori Anime: -
Konum: Arkham Asylum

Rorschach olsun benimki. B)
"We are the Slayers. And Slayers live for the hunt."
Kullanıcı avatarı
Akihisa
Mesajlar: 564
Kayıt: 17 Ara 2013 06:08
Cinsiyet: Erkek
Favori Manga: One Piece
Favori Anime: Hunter x Hunter 2011 - Kuroko no Basuke - Death Note - Danshi Koukousei no Nichijou
Konum: Ne Konusu ?

Konu göze hoş geliyor. Benide ekle Thor olarak.
Mr. Crocodile
Resim
[hr]
Kovaladığımız hayaller ve bizi kovalayan gerçekler her zaman paralel; asla kesişmiyorlar.
Akai sora
Mesajlar: 2084
Kayıt: 03 Ağu 2013 20:34
Cinsiyet: Erkek
Favori Manga: Vagabond-One piece
Favori Anime: -

Ohaa çenem düştü çok iyi olmuuş çokta güzel olmuş.Katılacağım ilk Fc herhalde beni tabiki de joker olarak yazıyorsun :lol:
:lol:
Cevapla

“Fan Kulüpler” sayfasına dön